.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قطعنامه جدید درباره سوریه از راه رسید

اعضای شورای امنیت بعد از 7 ساعت بحث در خصوص پیش‌نویس قطعنامه‌ تهیه شده از دو سند پیشنهادی روسیه و اتحادیه اروپا در خصوص اعزام 300 ناظر بین المللی به سوریه به توافق دست یافتند.

 به گزارش  «نووستی»، شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته قطعنامه جدیدی در مورد افزایش تعداد ناظرین بین المللی در سوریه از 30 به 300 نفر تصویب کرد.

متن این سند که بر اساس دو پیش‌نویس قطعنامه کاملا متفاوت ارائه شده از سوی روسیه و اتحادیه اروپا در تاریخ 20 آوریل تنظیم شده، بعد از 7 ساعت بررسی در نهایت مورد تایید همه کشورهای عضو شورای امنیت قرار گرفت.

"ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که اعضای شورای امنیت از پیش‌نویس قطعنامه تهیه شده حمایت کنند.

بر اساس این سند، 300 ناظر بین المللی ظرف مدت 90 روز برای نظارت و کنترل آتش‌بس در سوریه و اجرای مفاد طرح "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل و فصل مشکلات در سوریه به این کشور اعزام خواهند شد.

"الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرده بود که این کشور پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص مشخص شدن جزییات و مکانیزم ماموریت ناظرین سازمان ملل در سوریه به شورای امنیت ارائه داده است.

لازم به ذکر است که نخستین گروه ناظرین سازمان ملل شامل 25 نفر هفته گذشته ماموریت خویش در سوریه را آغاز کردند. در همین رابطه روسیه تصویب یک قطعنامه جدید در رابطه با ماموریت ناظرین سازمان ملل در سوریه در شورای امنیت را ضروری دانسته بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.